|

آخرین بروز رسانی: ۲۳ ژوئن ۲۰۲۶
آلمان بهدنبال اجرای نظام بازنشستگی مشابه سوئد
استکهلمیان - صدراعظم آلمان، فریدریش مرتس، پیشنهاد کرده است که این کشور یک
نظام بازنشستگی جدید را با الگوبرداری از سوئد اجرا کند. روزنامه فایننشال
تایمز گزارش داده است که این طرح بخشی از برنامه گسترده دولت برای اصلاح ساختار
بازنشستگی آلمان است.
مرتس در اینباره گفته است: «کشورهای اسکاندیناوی این کار را انجام دادهاند و
ما نیز باید همین مسیر را دنبال کنیم.»
بر اساس این پیشنهاد، آلمان همانند سوئد یک صندوق بازنشستگی عمومی ایجاد خواهد
کرد که بخشی از حق بیمههای بازنشستگی کارکنان را در بازارهای سرمایه
سرمایهگذاری میکند. هدف از این اقدام افزایش بازدهی بلندمدت منابع بازنشستگی
و کاهش فشار مالی بر نظام بازنشستگی کشور عنوان شده است.
گزارشها حاکی از آن است که هزینههای روبهافزایش بازنشستگی در آلمان به یکی
از چالشهای اصلی دولت تبدیل شده و این نظام با کسریهای قابلتوجهی روبهرو
است. به همین دلیل، دولت در حال بررسی راهکارهایی برای پایداری مالی بلندمدت و
تأمین منابع مورد نیاز نسلهای آینده بازنشستگان است.
کارشناسان معتقدند سرمایهگذاری بخشی از داراییهای بازنشستگی در بازار سرمایه
میتواند در بلندمدت بازدهی بیشتری نسبت به روشهای سنتی تأمین مالی ایجاد کند،
هرچند این رویکرد با ریسکهای ناشی از نوسانات بازار نیز همراه خواهد بود.
استکهلمیان را در شبکه اجتماعی مورد علاقه خودتان دنبال کنید

اگر نظری در باره این مطلب دارید می توانید در زیر
آن را بیان کنید
|
www.stockholmian.com
©
2026
Stockholmian. All rights reserved.
تمامی حقوق برای
استکهلمیان محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از استکهلمیان در
رادیو, تلویزیون و مشابه آن با ذکر واضح "استکهلمیان دات کام" بعنوان منبع مجاز
است. هر گونه
استفاده
کتبی از بخش یا تمامی یک مطالب از استکهلمیان در سایتهای اینترنتی در
صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل کلیک به آن مطلب در استکهلمیان مجاز
بوده و در رسانه های چاپی نیز در صورت چاپ واضح
"استکهلمیان دات کام" بعنوان منبع مجاز است. |
|