|

آخرین بروز رسانی: ۶ ژوئن ۲۰۲۶
آمریکا به مهدی تاج و مقامات فدراسیون فوتبال ایران ویزا نداد،
اما همه بازیکنان ویزا گرفتند
استکهلمیان - آمریکا برای مهدی تاج و شماری از مقامهای فدراسیون فوتبال ایران
ویزا صادر نکرد؛ در حالی که منابع آمریکایی میگویند همه بازیکنان تیم ملی
ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ مجوز ورود به آمریکا را دریافت کردهاند.
نیویورکتایمز به نقل از چهار مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که درخواست ویزای
همه ۲۶ بازیکن تیم ملی ایران پذیرفته شده، اما بسیاری از اعضای کادر همراه تیم
اجازه ورود نگرفتهاند. بر اساس این گزارش، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال،
نیز در میان افرادی است که ویزای آنها صادر نشده است.
در همین حال، خبرگزاری تسنیم گزارش داد که تقاضای ویزای شماری از همراهان تیم
ملی از جمله مهدی محمدنبی، مدیر تیم؛ هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال؛
مهدی خراطی، مدیر اجرایی تیم ملی؛ محسن معتمدکیا، مدیر رسانهای تیم ملی؛ سیامک
قلیچخانی، از اعضای رسانهای تیم؛ یکی از آنالیزورهای تیم ملی و همچنین
نمایندگانی از وزارت امور خارجه، حراست و کمیته بینالملل فدراسیون فوتبال از
سوی آمریکا رد شده است.
مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، چند روز پیش در کنگره گفت واشنگتن با حضور تیم
فوتبال ایران و کادر پشتیبانی ورزشی آن مشکلی ندارد، اما اجازه نمیدهد افرادی
که به گفته او «ارتباطی با ورزش ندارند و با سپاه پاسداران مرتبط هستند، در
پوشش هیئت جام جهانی وارد آمریکا شوند.»
مهدی تاج پیشتر نیز در کانادا با مشکل ورود روبهرو شده بود. او و چند مقام
فدراسیون فوتبال ایران برای شرکت در نشست فیفا به کانادا رفته بودند، اما
گزارشها از توقف و پرسشوجوی آنان در فرودگاه تورنتو و در نهایت بازگشت به
ایران حکایت داشت.
در همین حال، فیفا محل استقرار تیم ملی ایران را در فهرست رسمی کمپهای جام
جهانی از آمریکا به تیخوانا در مکزیک منتقل کرده است. این تصمیم باعث میشود
مدت حضور کاروان ایران در خاک آمریکا کاهش یابد، اما رفتوآمد تیم برای
بازیهای گروهی در لسآنجلس و سیاتل پیچیدهتر خواهد شد.
با صدور ویزای بازیکنان، خطر حذف ایران از جام جهانی کاهش یافته است؛ اما کم
نیستند صداهایی در ایران که معتقدند حضور در جام جهانی با چنین «خفتی» اصولا
تصمیم درستی نبوده است.
فرهاد کاظمی، مربی باسابقه فوتبال ایران، با انتقاد از
«رفتارهای متناقض مسئولان فدراسیون فوتبال» اظهار داشت که «تعجب میکند چطور
آقایان از یک سو شعار مرگ بر آمریکا سر میدهند و از سوی دیگر برای دریافت
ویزای این کشور گدایی میکنند» و تاید کرد «اگر عزت کشور اولویت داشت، در صورت
بیاحترامی و صادر نشدن به موقع روادید، اصلاً نباید در مسابقات شرکت
میکردند.»
استکهلمیان را در شبکه اجتماعی مورد علاقه خودتان دنبال کنید

اگر نظری در باره این مطلب دارید می توانید در زیر
آن را بیان کنید
|
www.stockholmian.com
©
2026
Stockholmian. All rights reserved.
تمامی حقوق برای
استکهلمیان محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از استکهلمیان در
رادیو, تلویزیون و مشابه آن با ذکر واضح "استکهلمیان دات کام" بعنوان منبع مجاز
است. هر گونه
استفاده
کتبی از بخش یا تمامی یک مطالب از استکهلمیان در سایتهای اینترنتی در
صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل کلیک به آن مطلب در استکهلمیان مجاز
بوده و در رسانه های چاپی نیز در صورت چاپ واضح
"استکهلمیان دات کام" بعنوان منبع مجاز است. |
|