|
آخرین بروز رسانی: ۲۹ می ۲۰۲۶
یوتیوبر آمریکایی و هشدار به اروپایی ها در رابطه با گسترش
فرهنگ «انعام خواهی»
استکهلمیان - یوتیوبر آمریکایی در ویدیویی به شهروندان اروپا و کره جنوبی هشدار
می دهد که فرهنگ «انعامخواهی» افراطی آمریکا، همانند بسیاری از جنبههای منفی
فرهنگ مصرفی این کشور، در حال گسترش به سایر نقاط جهان است. او میگوید
اروپاییها امروز شاید آمریکاییها را به دلیل سیستم بیمار و فزاینده انعام
مسخره کنند، اما همانطور که فستفود، غذاهای ناسالم و فرهنگ مصرفگرایی
آمریکایی طی سالهای گذشته وارد کشورهایشان شد، فرهنگ مطالبه انعام نیز
آرامآرام در حال نفوذ به اروپا است؛ پدیدهای که به گفته او اکنون در شهرهایی
مانند بارسلونا، رم و پاریس نیز قابل مشاهده است.
او معتقد است تنها مسئله زمان است تا صاحبان کسبوکار در اروپا نیز به «فرصت
طلایی» انتقال هزینه حقوق کارکنان به مشتریان پی ببرند و تلاش کنند فرهنگ انعام
اجباری را عادیسازی کنند. به گفته او، در چنین مدلی کسبوکارها علاوه بر
دریافت مبالغ بالا برای کالا و خدمات، بخشی از مسئولیت پرداخت دستمزد کارکنان
را نیز به دوش مشتری میاندازند.
در کشورهای اروپایی، کارکنان طبق قانون حقوق و مزایای مشخص دریافت میکنند و
انعام نباید به یک تعهد اجتماعی یا ابزار فشار بر مشتری تبدیل شود. به
اروپائیان توصیه شده است که در رستورانها و سایر کسبوکارهایی که بهصورت
مستقیم یا غیرمستقیم مطالبه انعام میکنند، در برابر این روند مقاومت کنند.
پرداخت پول باید صرفاً در ازای کالا یا خدمات انجام شود و هر مبلغ اضافی که تحت
عناوین مختلف از مشتری مطالبه میشود، نوعی سوءاستفاده از احساسات و فشار
اجتماعی است. صاحبان این کسبوکار مشتریانی را که بیدلیل پول اضافه پرداخت
میکنند، نه «سخاوتمند»، بلکه افرادی میبینند که میتوان از آنها پول بیشتری
اخاذی کرد.
فرض کنید به فروشگاه مواد غذایی ویلیس
یا ایکا رفته اید و پس از خرید به مبلغ ۱۰۰۰ کرون، از شما خواسته شود که ۳۵۰
کرون اضافه (۳۵ درصد) هم باید بدهید تا حقوق صندوقدار را تامین کنید! اگر
صندوقدار خوش برخوردترین آدم دنیا هم باشد هیچ احمقی ۳۵۰ کرون پول خود را
برای هر بار خرید به کسی نمی دهد، چون این وظیفه صاحب فروشگاه است که حقوق
کارمندان خود را پرداخت کند، نه مشتری. این پرنسیپ باید در همه جا رعایت شود،
چه در رستوران باشد، چه جای دیگر. خون کارمند رستوران قرمزتر از صندوقدار ویلیس
و فروشنده اچ اند ام و فروشنده بلیت قطار نیست. وظیفه شما به عنوان مشتری فقط
پرداخت مبلغ کالا و خدماتی است که خریداری کرده اید، و مطاله هر گونه مبلغ
اضافه تحت عنوان انعام یا هر چیز دیگر یک کلاهبرداری است، تمام!
استکهلمیان را در شبکه اجتماعی مورد علاقه خودتان دنبال کنید

اگر نظری در باره این مطلب دارید می توانید در زیر
آن را بیان کنید
|
www.stockholmian.com
©
2026
Stockholmian. All rights reserved.
تمامی حقوق برای
استکهلمیان محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از استکهلمیان در
رادیو, تلویزیون و مشابه آن با ذکر واضح "استکهلمیان دات کام" بعنوان منبع مجاز
است. هر گونه
استفاده
کتبی از بخش یا تمامی یک مطالب از استکهلمیان در سایتهای اینترنتی در
صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل کلیک به آن مطلب در استکهلمیان مجاز
بوده و در رسانه های چاپی نیز در صورت چاپ واضح
"استکهلمیان دات کام" بعنوان منبع مجاز است. |
|