|

آخرین بروز رسانی: ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۵
خانه سوخته در آتش سوزی – شهرداری اجازه بازسازی نمیدهد
استکهلمیان - خانهای که خانواده «سینووال بهادو» در استوستا خریده بودند، پیش
از آنکه حتی بتوانند به آن نقل مکان کنند، در یک آتش سوزی از بین رفت. اما
ماجرا به اینجا ختم نشد؛ شهرداری «هودینگه» اکنون اجازه ساخت دوباره خانه را
صادر نمیکند و حالا این خانواده مانده است و زمینی بی ارزش.
به گزارش روزنامه محلی «میت ایی»
روز شنبه ۱۰ اوت ۲۰۲۴، نیلیما سینووال و راجش بهادو مشغول خرید کاغذ دیواری
برای اتاق دخترشان بودند که خبر آتشسوزی رسید. وقتی به محل آمدند، شعلهها
تمام خانه را در بر گرفته بود و آتشنشانی اعلام کرد امکان نجات ساختمان وجود
ندارد. خانواده که تمام پسانداز خود را صرف خرید این ویلا کرده بودند،
ناباورانه شاهد نابودی خانه شدند.
شرکت بیمه پس از پایان تحقیقات اعلام کرد هزینه ساخت دوباره خانهای مشابه را
تقبل میکند. حتی همان شرکت سازنده سابق طرحی آماده داشت و خانواده امیدوار شد
تا تابستان سال بعد خانه جدید را تحویل بگیرد.
اما در مارس، شهرداری هودینگه خبر دیگری داد: طبق نقشه شهرداری، امکان ساخت بنا
در آن وجود ندارد و مجیوز قبلی یک مجوز یک باره بوده است. این در حالی است که
ویلا از سال ۱۹۷۸ در همین محل قرار داشته است.

در سال ۱۹۶۹ شهردار وقت با اعطای یک استثنا اجازه ساخت بر این زمین داده بود و
قرار بود نقشه شهرداری تغییر یابد، اما چنین نشد. به گفته مورگان راندال سوان،
رئیس بخش صدور پروانه شهرداری ، قوانین جدید پس از دهه ۱۹۸۰ صدور چنین
معافیتها و استثنائاتی را غیرممکن کرده است.
این خانواده که هماکنون قسط دو خانه را پرداخت میکنند – یکی که وجود ندارد و
دیگری که قرار بود فروخته شود – با فشار مالی شدیدی روبهرو شدهاند. زمین فعلی
ارزش واقعی خود را از دست داده و حتی مالیات آن به دلیل «زمین بایر» بیشتر شده
است.
راجش بهادو میگوید: «ارزشگذاری رسمی زمین ۳,۳ میلیون کرون است، اما در عمل
صفر میارزد چون زمینی که امکان ساخت در آن نیست بی ارزش است. الان باید ۳۳
هزار کرون مالیات سالانه برای چیزی بپردازیم که حتی اجازه ساخت روی آن نداریم و
کسی هم آن را از ما نمی خرد.»
این خانواده درخواست جدیدی برای پروانه ساخت ارائه داده و امیدوار است پرونده
به سطح سیاسی شهرداری برسد تا شاید استثنایی در نظر گرفته شود. نیلیما سینووال
میگوید: «ما نمیخواهیم با شهرداری بجنگیم، فقط میخواهیم دوباره خانهمان را
بسازیم. این تنها خواسته ماست.»
استکهلمیان را در شبکه اجتماعی مورد علاقه خودتان دنبال کنید

اگر نظری در باره این مطلب دارید می توانید در زیر
آن را بیان کنید
|
www.stockholmian.com
©
2025
Stockholmian. All rights reserved.
تمامی حقوق برای
استکهلمیان محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از استکهلمیان در
رادیو, تلویزیون و مشابه آن با ذکر واضح "استکهلمیان دات کام" بعنوان منبع مجاز
است. هر گونه
استفاده
کتبی از بخش یا تمامی یک مطالب از استکهلمیان در سایتهای اینترنتی در
صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل کلیک به آن مطلب در استکهلمیان مجاز
بوده و در رسانه های چاپی نیز در صورت چاپ واضح
"استکهلمیان دات کام" بعنوان منبع مجاز است. |
|