آخرین بروز رسانی: ۲ مه ۲۰۲۵
اجاره هشت‌شبه، منجر به حکم تخلیه شد


استکهلمیان - زن میانسالی که از میانه دهه ۱۹۹۰ در آپارتمانی در منطقه اوسترمالم استکهلم زندگی می‌کرد، با حکم دادگاه حل اختلافات مسکن (شورای اجاره) روبه‌رو شد که بر اساس آن باید آپارتمان خود را تخلیه کند. علت این تصمیم، اجاره دادن آپارتمان برای مجموعاً هشت شب بدون اجازه مالک بوده است.

بر اساس رأی صادره از سوی شورای اجاره، زن مزبور در مجموع در هشت نوبت اقدام به اجاره آپارتمان خود از طریق پلتفرم «ایربی‌ان‌بی» کرده است. این موضوع از طریق شواهد مکتوب به اثبات رسیده است.

با وجود آنکه مالک مدعی شده بود که این اجاره‌دادن‌ها در طول یک سال ادامه داشته و موارد متعددی را در بر می‌گرفته، شورای اجاره این ادعا را تأیید نکرده و اعلام نمود که فقط مواردی که اثبات شده‌اند مورد توجه قرار گرفته‌اند.

با این حال، همین هشت شب اجاره نیز از نظر شورا کافی بود تا مالک حق فسخ قرارداد اجاره را داشته باشد. شورا تصریح کرد که اگرچه شرایطی وجود داشته که می‌توانسته به نفع مستأجر تفسیر شود، اما در نهایت به این نتیجه رسیده که مالک مجاز به فسخ قرارداد است.

این پرونده بازتابی از سخت‌گیری فزاینده در برابر اجاره‌های بدون مجوز، به‌ویژه از طریق پلتفرم‌های آنلاین است، و می‌تواند پیامدهایی برای سایر مستأجرانی که اقدام مشابهی انجام داده‌ و واحدهای مسکونی اجاره ای خود را بدون مجوز از صاحب خانه و یا شرکت مسکن اجاره می دهند در پی داشته باشد.

استکهلمیان را در شبکه اجتماعی مورد علاقه خودتان دنبال کنید

اگر نظری در باره این مطلب دارید می توانید در زیر آن را بیان کنید
 

www.stoc
© 2025 Stockholmian. All rights reserved.
تمامی حقوق برای استکهلمیان محفوظ است. بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از استکهلمیان در رادیو, تلویزیون و مشابه آن با ذکر واضح "استکهلمیان دات کام" بعنوان منبع مجاز است. هر گونه  استفاده  کتبی از بخش یا تمامی یک مطالب از استکهلمیان در سایتهای اینترنتی در صورت قرار دادن لینک مستقیم و قابل کلیک به آن مطلب در استکهلمیان مجاز بوده و در رسانه های چاپی نیز در صورت چاپ واضح "استکهلمیان دات کام" بعنوان منبع مجاز است.



 


 

Stockholmian
استکهلمیان استکهلم سوئد